fredag 11 juli 2014

Dag 56 - Frivoliteter

Frivoliteter - jag har varit som besatt av tekniken ett tag nu. Det jag tycker är så himla roligt med det är att jag, fast jag är nybörjare, kan hitta på egna mönster och experimentera fram olika resultat utan att hela tiden behöva följa ett mönster. Därför tänkte jag nu visa hur den processen kan se ut, från att jag har en idé i huvudet till ett lyckat slutresultat.

Jag hade en idé i mitt huvud om ett örhänge som skulle vara droppformat med mindre
droppar hängandes i nederkanten. Mitt första försök såg ut såhär:


Eh... Det var väl inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Okej, men om jag kopplar ihop ringarna
med varandra så kanske den får en bättre form:


Lite bättre form nertill men jag var långt ifrån nöjd... Ett tredje försök:


Jo men visst, på med lite picoter och jag tycker att det börjar ta sig,
fast jag vill nog prova med picoterna på insidan istället:


Nu så! Nu är jag nöjd med själva designen,
nu ska den stärkas så att den får bättre form och stadga:


Stärkning på gång. Och så slutresultatet:


Det tog några försök men jag blev riktigt nöjd till slut. Det kanske inte blev exakt
som jag hade tänkt det från början men det är ändå ett resultat jag är stolt över.


Här är alla försök bredvid varandra:



Totalt idag: 14
Totalt sedan dag 1: 1278

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar